Dela sidan på sociala medier

Vid problem med dricksvatten

Om du får ditt dricksvatten från en allmän anläggning och har problem med vattenkvaliteten ska du i första hand vända dig till:

  • Om du bor i hyreslägenhet kontaktar du hyresvärden.
  • Om du bor i bostadsrätt kontaktar du bostadsrättsföreningen.
  • Om du bor i villa kontaktar du tekniska avdelningen, Bräcke kommun.
  • Om ni har samfällt vatten, den samfällighetsförening som levererar vattnet

Om du har en egen brunn är du själv ansvarig för vattnet och dess kvalitet. 

Om du vill veta mer om hur du sköter din privata brunn och om hur du kan kontrollera kvalitén på ditt privata vatten, kan du läsa mer under rubriken Enskilt dricksvatten .

Felanmälan kommunalt dricksvatten

Vid fel på det kommunala vattnet eller avloppet kontaktar du vår felanmälan (länk).

Felanmälan hanteras under kontorstid (vardagar 07:00-16:00).

Akuta ärenden utanför kontorstid hänvisas till journummer: 063-10 10 55

Sidan publicerad 2019-04-23 av Johan Rignell