Längre handläggningstider på tekniska

Ska du göra en felanmälan eller har andra ärenden hos teknik- och infrastrukturavdelningen kan det under en period ta lite längre tid att få svar. Försök att vara ute i god tid med dina ärenden, och skicka gärna eventuella felanmälningar elektroniskt till felanmalan@bracke.se, eller något av våra webbformulär.

Kommunens teknik- och infrastrukturavdelning jobbar med mycket av det som får vardagen att fungera; vatten och avlopp, renhållning, gator och vägar, bostäder och lokaler, och markfrågor. I bakgrunden finns våra tjänstemän som har hand om allt från markavtal till nyckelutlämning.

Under den närmsta tiden kommer våra svars- och handläggningstider påverkas av personalförändringar på kontoret. Vi vill därför förvarna om att vissa mindre akuta frågor och ärenden kan komma ta längre tid att hantera än normalt.

Vi jobbar så snabbt det går och hoppas på din förståelse för våra prioriteringar.

Sidan publicerad 2017-09-13 av Liv Edström