Dela sidan på sociala medier

Lättläst om att bygga och bo

Hyra lägenhet


Bräcke kommun har lägenheter som du kan hyra. Om du är vill hyra hos oss ska du prata med Gudrun Axelsson som är bostadsförmedlare.

Bygga hus


Om du ska bygga ett hus behöver du ha bygglov. 
Du behöver också ha bygglov om du ska ändra ditt hus.
Det kan vara att göra ditt hus större eller bygga ett uterum. 
För att få bygglov skickar du in en ansökan och ritningar på huset till bygg- och miljönämnden.

Sopor


Sopbilen hämtar dina sopor varannan vecka. Om du vill kan du dela upp soporna. Det är bra för miljön om du delar upp dina sopor. Då kan dina sopor användas till något annat. Det heter att de återvinns. Glas och tidningar och plastförpackningar kan du lämna på en återvinningsstation.
Sidan publicerad 2012-12-03 av Liv Edström
Kontaktinformation
Gudrun Axelsson
Bostadsförmedlare
Tel 0693-169 20
E-post

Jonny Berg
Byggnadsinspektör
Tel 0693-162 06
E-post