Har du något som behöver åtgärdas i din lägenhet kontaktar du oss via formuläret längst ner på sidan eller via telefon/mejl (Se kontaktuppgifter i rutan längst ner på sidan). OBS! Med anledning av covid-19 ber vi er att endast anmäla fel av akut karaktär som inte kan vänta. Detta för att skydda både våra tekniker och dig som hyresgäst från eventuell smitta. Se exempel på akuta fel nedan. Utöver dessa åtgärdar vi mindre akuta fel med liten risk för smittspridning, exempelvis trasiga tvättmaskiner, som står i allmänna utrymmen där hyresgästen inte är närvarande.
Inträffar akuta fel efter kontorstid ringer du SOS Alarmering på 063-10 10 55. SOS Alarmerings förmedling är kostnadsfri för hyresgästerna utom i vissa undantagsfall, ett vanligt sådant är låsöppning, som betalas av hyresgästen själv och kostar 700 kronor. Legitimation krävs.
Inträffar detta ska du inte ringa SOS Alarmering utan felanmäla under kontorstid. Kan åtgärd vänta ska du inte anmäla felet alls just nu, till följd av covid-19 och smittspridningen (se ovan).
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att tillhandahålla, anordna och bedriva hyresförmedling. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden fullgörande av ett avtalsförhållande.
Det är kommunstyrelsen som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter. Mer information om hur vi behandlar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på vår webbplats www.bracke.se/personuppgifter