Dela sidan på sociala medier

Kontakt och felanmälan, teknik och infrastruktur

soptunna
Vatten, avlopp och renhållning

Kundservice mån-fre kl 9-12

010-251 53 15

Växel mån-fre 8-12 och 13-16

010-251 53 00

E-post

kundservice@vattenmiljoresurs.se

Akuta fel utanför kontorstid (exempelvis avloppsstopp, vattenläcka eller fara för översvämning)

063-10 10 55

Felanmälan vid akuta avloppsproblem

Vid akuta avloppsproblem ska du först kontakta Vatten och Miljöresurs för att konstatera om problemet är i det kommunala ledningsnätet eller i ledning på enskild fastighet som ägare själv ansvarar för. Se kontaktuppgifter ovan.

Vid händelse att du direkt anlitar privata avloppsrensningsfirmor och det visar sig att problemet är på det allmänna ledningsnätet kan vi tyvärr inte ersätta dina utlägg till avloppsrensningsfirman.

Högtider och avvikande öppettider

  • Vardag före helgdag och röd dag stänger växeln klockan 12.
  • Midsommarafton, julafton samt nyårsafton är växeln alltid stängd.
dörr
Felanmälan fastigheter, gator/vägar och väghållning

Mån-fre kl 08-9.30 och 13.30-14

0693-169 20

Växeln mån-tors kl 8-16, fre kl 8-15. Lunchstängt kl 12-13

0693-161 00

E-post

felanmalan@bracke.se

Akuta fel utanför kontorstid (se exempel på akuta fel längre ner på sidan)

 063-10 10 55

Exempel på akuta fel

  • El: Större el-fel, strömlös lägenhet/trapphus. (Kontrollera först att säkringar är hela)
  • Vitvaror: Kyl, frys eller spis helt ur funktion.
  • Låsöppning: Om du låst dig ute. Fel på låsanordning eller fönstret inte går att stänga
  • Risk för olycksfall: Exempelvis på grund av snö, is, skadegörelse.
  • Hisstopp
Sidan publicerad 2023-07-12 av Stina Hylén