MidSweden365 beviljas 1,3 miljoner för produkt- och affärsutveckling

Satsningen ska pågå under ett års tid och syftar till att Mid Sweden 365 och företagen i bygden ska arbeta fram nya produkter och paketeringar.

MidSweden365

Tillväxtverket står för 75 procent av budgeten och ytterligare 25 procent medfinansieras av Region Jämtland Härjedalen.

– Denna satsning ger oss möjlighet att engagera kompetenta personer som kan hjälpa oss att få fram de upplevelser som efterfrågas. Vi kallar det produktutveckling i raketfart, då vår ambition är att hinna få fram nya upplevelser redan inför sommaren, säger Jerry Ahrlin, sportchef hos MidSweden365.

Projektet startar inom kort och engagerar bland annat Bingo Rimér, influenser och delägare i Mid Sweden 365 och Karin Gydemo Grahnlöf, sedan drygt ett år ordförande i
nämnda bolag. I egna bolaget utvecklar och driver Karin Gydemo Grahnlöf framgångsrikt
affärsutvecklingsprogram som lyfts som gott exempel för att företag snabbt kunnat ställa om i pandemitid. Därutöver kommer nya personella resurser och spetskompetenser att knytas till satsningen för att snabbt utveckla, testa och skapa resultat i enlighet med satsningens uppsatta mål.

– Vi är oerhört glada att Tillväxtverket och Region Jämtland Härjedalen tror på vår utveckling och att vi är en av få nationella satsningar som beviljas finansiering. Trots pandemiår hade vi besöksrekord under 2020, en ökning som vi nu vill skapa än mer affärer på och bygga utvecklingen vidare kring. Vi ser verkligen fram emot att få
utveckla attraktiva koncept och upplevelser ihop med vassa företagare och föreningar här i området, säger Karin Gydemo Grahnlöf.

Sidan publicerad 2021-03-29 av Stina Hylén